شناسهٔ خبر: 131561 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولین استانی انجام شد؛

بهره‌برداری ازمجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در محورقائمشهر- ساری

مازندران آئین بهره برداری از مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در محور قائمشهر به ساری با حضور رئیس اداره بازرگانی و سرمایه گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ساری ، مدیرکل شرکت نفت استان، بخشدار مرکزی ساری و جمعی از مسولین شهرستانی و محلی اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران ، سلیمان آبرود رئیس اداره بازرگانی و سرمایه گذاری این اداره کل در حاشیه  آیین بهره برداری از این مجتمع خدمات رفاهی اظهار داشت : اهمیت کارکرد و تاثیر مجتمع های بین راهی به دلیل نقش مهمی که در افزایش ایمنی ایفا می نماید بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی تصریح نمود: این مجتمع‌های خدماتی، رفاهی در کیلومتر ۱۵ محور قائمشهر به ساری واقع شده است که هزینه ساخت آن بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال بوسیله بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است و زمینه اشتغال مستقیم ۷ نفر را فراهم آورده است.

به گفته وی، برای احداث رمپ‌های ورودی و خروجی و تابلوی راهنمای این مجتمع ها، ۴ میلیارد ریال از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هزینه شده است.

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه گذاری خاطر نشان ساخت: استان مازندران داری ۴۴ مجتمع خدمات رفاهی در حال بهره‌برداری است و ۱۴ مجتمع خدمات رفاهی نیز در حال ساخت می‌باشد. علاوه بر این، ۲۶ مجتمع دیگر نیز در حال استعلام و جانمایی است.

آبرود ادامه داد: این مجتمع‌ها مکان‌هایی برای ارائه خدمات رفاهی به مسافران بین جاده‌ای هستند که خدمات متمرکز و مناسب آن‌ها در تأمین امنیت و رفاه حال مسافران، فراهم کردن آسایش، کاهش تصادفات، کاهش اتلاف وقت و مزاحمت‌های ترافیکی و افزایش جاذبه‌های توریستی، گردشگری و فرهنگی بسیار موثر است. وی ادامه داد: از تمامی مسافران و کاربران جاده ای می خواهیم با استراحت ۱۵ دقیقه ای به ازای هر ۲ ساعت رانندگی در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی سفری ایمن را برای خود و خانواده خود رقم بزنند.

وی گفت: کاربران جاده ای می توانند با بهره گیری از اپلیکیشن ۱۴۱ از محل مجتمع های بین راهی مطلع و برای سفر خود برنامه ریزی های لازم را بعمل آورند.